Gullwing, egyedi receptre: Renovatio SL

2021. augusztus 13.

Az autóépítés mindig embert próbáló feladat, főleg, ha olyan mértékű átalakításokba kezdünk, amiket korábban senki, vagy csak kevesen próbáltak meg előttünk. Mario Piehl egy olyan autót gurít ki az idei AMTS-re, ami garantáltan elcsavarja majd a fejeket.

Mario versenyző családban nőtt fel. Édesapja, Christian Piehl versenymotorcsónak építéssel és versenyzéssel foglalkozott, úgyhogy csak idő kérdése volt, hogy Mario mikor fog száguldani saját motorcsónakkal. Christian a 80-as években közel 100 versenyen indult, az építés mellett pedig saját fejlesztésekkel is foglalkozott. Mario 2007-ben léphetett nyomdokaiba, apai segítséggel ekkor építette meg első versenyhajóját.

Sajnos azonban sokáig nem tudta élvezni a hétvégi futamokat, mert 2008-ban balesetet szenvedett, mely során olyan súlyos koponya és agyi sérülés érte, hogy 3 hétig kómában feküdt. Miután magához tért, kezdődhetett a rehabilitáció, amit 10 komoly műtét követett. A gyógyulást követően nem sikerült tökéletesen visszatérni a hétköznapokhoz, mivel hősünk a baleset negatív hatásaként érzelmi és koncentrációs gondokkal is küzdött.

A versenyzés iránti rajongás és a megtörhetetlen kitartás azonban talpraállította Mariót és újra nekiállt hajókat építeni.  Normális esetben, ha elfáradt, akkor pihenőt vett ki, de a munkában nem volt megállás. A hajtás tartotta benne lelket, egészen addig, amíg ismét egészségügyi csapás nem érte. A baleset következménye volt az epilepszia is, ami ekkor jött ki rajta és tette még nehezebbé az életét - pontosan fogalmazva, inkább újra kellett tanulnia mindent.

Mario szeretett motorozni, de ennek a hobbinak búcsút kellett inteni, a munkába sem tudott visszaállni, viszont még egyszer megpróbálkozott a versenyzéssel és 2012-ben sikerült is a hatodik helyen végeznie az Európa Bajnokságon. Természetesen nagyon komoly odafigyeléssel és mindenre felkészült csapattal a háta mögött. Ezután viszont tényleg a pihenés időszaka következett és végleg szögre akasztotta a bukósisakot.

Azonban egy olyan ember, aki ennyire szereti a motorsportot és ennyi akarat van benne, soha nem tudja végleg feladni a vágyait. Így fordult emberünk végül az autó, és azon  belül is az 50-es évek csodái felé. Megszületett a gondolat, hogy kéne építeni valamit, amire eddig nem volt példa - mivel tökéletesen tudja kezeleni az üvegszálat, a műgyantát és a karbont is - édesapjával bele is vágtak a projektbe, aminek a neve: Renovatio

Mint látjátok a képeken ez egy Gullwing-szerű alkotás, de nem replika és nem is restomod építés. Az alap egy R170 Mercedes SLK 230 Kompressor 1999-ből. Ez egy faceliftes modell, az utolsó darabok egyike, amiben 6 sebességes manuális váltó található és 197 lóerőt ad le.

Miért pont ez? Először is azért, mert a tengelytávja megegyezik a Gullwing tengelytávjával és a súly-lóerő arány is hasonló, annak ellenére, hogy az SLK-ban 4 hengeres motor dolgozik. A motorhoz nem nyúltak az építők, mivel „ami jól működik, azt nem kell bántani” volt a jelmondatuk. Az SLK-t darabokra szedték és csővázas szerkezetet építettek köré. Megerősítették az A és B oszlopokat, az autó elejét és hátulját, majd erre helyezték fel a 7mm vastag, Piehl-Boot-Racing GFK (üvegszál erősítésű) karosszériát.

Az autó első és hátsó részét lejjebb húzták, mivel nem kerül fel lökhárító, valamint a kerékjáratokat a modern kor igényei szerint alakították ki. Az szélvédők és az oldalüvegek egyedi gyártású darabok a Nord Glass gyártásában, az ajtókhoz pedig eltolható Makrolon versenyüvegek kerültek fel. Minden üveg ragasztott és megfelel a hatályos szabályoknak. Nolden Bi-LED fényszórók, Hella LED irányjelzők kerültek beépítésre, hátul pedig az eredeti búrák alatt LED izzók világítanak.

A futómű egy Bilstein B16 állítható szettből áll, a kerékjáratokban pedig Z-Performance görgők forognak, 8,5x19 és 9,5x19 méretben, 225/35 és 255/30 méretű Falken gumikkal szerelve. A felnik mögé 20mm-es H&R nyomtávszélesítők is felugrottak.

Az SLK-ban található extrák mind tökéletesen működnek, úgyhogy van ülésfűtés, szervó, ESP, tempomat, sőt még automata klíma is. Az üléseket, a műszerfalat és a kormányt bebőrözték és dupla varrással díszítették. Az akkumulátor és a szélvédőmosó tartálya hátra költözött, az ajtókra egyedi tervezésű kilincsek kerültek fel, továbbá a kipufogórendszer két darab 60-as csőben végződik.

Az építés 2 évet és körülbelül 3.000 munkaórát emésztett fel. Sajnos közrejátszott Mario egészségi állapota is abban, hogy nem mindig úgy haladtak a dolgok, ahogy eltervezték, de végül teljesen összeállt az autó, ráadásul minden vizsgán sikeresen átment és ma már rendszámos, közúton használható géppé vált.

Mario méltán lehet büszke alkotására, mellyel számos rendezvényen gyűjtött már be elismeréseket. Sőt egyfajta küldetésként is tekint a projektre: az idegsérült betegeket segítő német ZNS Akademie alapítvánnyal összedolgozva, rendezvényről-rendezvényre hívja fel a figyelmet a fogyatékkal élők társadalmi integrációjának fontosságára – mindezt tisztán emberségből, magánakcióként.

Mind a cél, mind az eszköz nemes - Marioval és a Renovatio SL-lel pedig személyesen is találkozhattok az idei AMTS-n, augusztus 27-29. között a Hungexpón! További képeket az építésről galériánkban találtok.

Nyerj egy autót a belépőddel!

Az AMTS idei fődíja egy különleges Mazda MX-5 Roadster, melyet akár Te is megnyerhetsz! Részletek itt!


Hátralévő idő az AMTS-ig:


LÉGY A PARTNERÜNK!


Támogatók


Telefonos alkalmazás


Készpénzmentes fizetés a Hungexpón

Fontos információk a Hungexpón működő HelloPay rendszerről. Olvasd el figyelmesen!



Ne maradj le semmiről