Újabb rekord a Hungexpón: így zajlott a 11. AMTS

2016. március 30.

Hagyományosan hazánk legnagyobb autós-motoros rendezvényével, az Autó, Motor és Tuning Show-val vette kezdetét az aktuális szezon, mely a korábbi évekhez hasonlatosan idén is rekordot döntött.

A hatalmas évkezdő járműfiesztára több, mint 55.000 látogató volt kíváncsi a nyitvatartás három napja alatt: a legnépesebbnek számító szombati nap embertömegére a Hungexpo történetének elmúlt egy évtizedében sem volt példa.

A hatalmas érdeklődés pedig nem véletlen. Az immáron 11. életévét taposó rendezvény tematikája mára a teljes autós-motoros témakör szinte összes szegmensét kitölti. Legyen szó átépített gépekről, a legújabb kiadású autókról és motorokról, veterán járművekről, vagy éppen versenysportról, az AMTS-en mindenki megtalálja a számítását, nem utolsósorban pedig a rengeteg színes program és látnivaló tartogat valódi élményt a család minden tagja számára.

A nemzetközi szinten is a régió meghatározó járműipari rendezvényének számító show idén kis híján elérte a budapesti vásárközpont teljes kapacitását. Összesen nyolc pavilon épült be kiállítói standokkal, több, mint 100.000 m2-nyi területen - cirka 300 önálló kiállító felhozatalában - csaknem 2.500 járművet csodálhattak meg a látogatók, továbbá szinte a teljes kültér változatos programokkal telt meg. Az egyetlen belépővel látogatható szokásos tíz rendezvény mellé pedig három új tematika érkezett.

A rendezvény legnagyobb pavilonjában ("A") ez évben is a Carstyling.hu Tuning Show nemzetközi felhozatala, tuning és autóhifis kiállítói alkották a fő irányvonalat. Összesen 16 európai országból érkeztek szebbnél-szebb átépített autók, mellettük pedig a hazai felhozatal is az elmúlt évek legkomolyabb autóparkját vonultatta fel.

Mindezt meghívott német vendégbíráink is megerősítették. Sven Shulcz, a Tuning World Bodensee és az Essen Motor Show válogatott gyöngyszemeiért felelős képviselője szerint már a tavalyi kiállításhoz képest is zongorázni lehetett a különbséget és számos hazai gépet invitált meg a két legnagyobb német rendezvény VIP szekciójába. Jól mutatta az erőviszonyokat a Show and Shine díjazottjai közé választott nagyszámú magyar építés, valamint a legrangosabb elismeréssel járó European Tuning Showdown mezőnyébe választott két hazai autó is. Idén Bara Laci - szó szerint - új alapokra helyezett Opel Combo-ja, valamint Vincze Tibor Z06-os szívvel rendelkező 1963-as Corvette-je képviselheti hazánkat a nemzetközi versenyen. A külföldi vendégek közül pedig egy cseh Skoda 1000MB kapott meghívást az ETS-re.

A németek szokás szerint saját standdal és tíz pazar külhoni építéssel vettek részt az AMTS-en, továbbá a rendezvény kiemelt vendégeként elhozták magukkal az aktuális Miss Tuningot, Liane Güntert is. Mindez nem véletlen, hiszen a show szépségversenye, a Miss AMTS győztese automatikusan bekerül a német megmérettetésre is a Tuning World Bodensee-n, így az elmúlt évekhez hasonlóan ismét magyar lányért, Burján Ivettért szoríthatunk majd a Miss Tuning döntőjében! Ivett a nemzetközi hírnév mellett a verseny támogatóinak ajándékait is hazavihette, így egy értékes FEIL gyémántgyűrűvel, valamint egy 100.000 Ft értékű MissQ vásárlási utalvánnyal is gazdagabb lett.

A tuning mellett ezúttal is nagy számú importőr részvételével kerül sor a rendezvény szalonautó kiállítására, mely során számos márka legújabb modelljeivel, valamint koncepcióival is megismerkedhettek a látogatók. Az "A" pavilonban összesen tíz, a "D"-ben - a Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállítás keretei között - további öt márka mutatkozott be a nagyérdeműnek, többségében rendkívül színvonalas standok kíséretében.

Szintén az "A" pavilon adott otthont új autós tematikánknak, a Kabrió Kiállításnak, ahol tucatnyi vadonatúj vászon- és keménytetős modellel ismerkedhettek meg a nyitott sportautók szerelmesei. A legmagasabb kategóriájú gépekből pedig egyébként sem volt hiány: soha ennyi nagy értékű sport- és luxusautó nem volt még kiállítva az AMTS-en, mint idén, sőt nem is csak gyári állapotban. A számos Ferrari és Lamborghini mellett egy Koenigsegg CCX is emelte a rendezvény fényét, az átépített vonalat pedig a legdrágább alapok tekintetében a Nimrod Luxury Cars képviselte, aki hasonló néven a show hivatalos energiaitalát is szállította.

Számos új klubbal és rengeteg igazán komoly, frissen debütáló építéssel a "B" pavilonban található Tuning Club Area is koppig telt a régió magánkézben lévő tuning autóival. A "16" csarnokot ezúttal teljes egészében a FritzenFest csapata rendezte be. A koncepció szerint "Tengelyhatalmak" névre keresztelt csarnok felét válogatott német, másik felét pedig japán gépek alkották, vasárnap pedig a pavilon melletti területre találkozót is szerveztek.

A "G" Pavilonban ezúttal is hazánk egyetlen, átfogó motoros tematikájú kiállítására, a Budapest Motorfesztiválra került sor. A rendezvény 71 kiállítója több száz gépet mutatott be a kiállítás három napja alatt: a tavalyinál nagyobb számban mutatkoztak be a legnagyobb motorgyártók és forgalmazók, illetve a motorozáshoz kapcsolódó felszereléseket, ruházatot és kiegészítőket gyártó és forgalmazó cégek. Felvonultatta járműveit az Aprilia, a BMW, a Ducati, a Harley-Davidson, a Honda, a Husquarna, a Kawasaki, a Keeway, a Moto Guzzi, a Piaggio, a Suzuki, a Vespa és a Yamaha is. A kiállításon mutatkozott be a többi között a Honda új gépe, az Africa Twin és a szintén teljesen megújult Suzuki SV650 is.

A 20. születésnapját ünneplő Épített Motorok és Autók Találkozóján (EMAT) különböző motorépítők mutatták be fantasztikus hozzáértéssel készített járműveit. A kiállítás egyre nagyobb népszerűségét és növekvő presztízsét jelzi, hogy a korábbi évekhez képest jóval több, közel száz darab motorkerékpárt állítottak ki az "F" pavilonban. Sőt, az épített járművek mellett újra visszatért a tetováló tematika is az AMTS-re, Tattoo Motorcity Show néven.

Igen népszerű volt a tavaly debütált Használtmotor Vásár és az idei év újdonsága, a Veterán Motor Kiállítás is. Utóbbin több mint 150 veterán különlegesség mellett egy hét fős törzs is megjelent, hazánkban korábban sehol nem volt egy helyen ennyi Indian motor. Egyedülálló volt továbbá a Magyarországon sose látott méretű, hazai vonatkozású Méray motorok kiállítása is.

A "D" pavilonban a tavalyi évekhez hasonlóan a MAVAMSZ neve által fémjelzett Classic Auto & Motor Show nyitotta meg kapuit, gyönyörűen restaurált veterán vasakkal, melyek több magyar klub, valamint gyűjtő kollekciójából kerültek ki. Ugyanitt, az Autós Nagykoalíció szervezésében ismét sor került a Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállításra, melyen hazánk neves alkotóival és munkáival találkozhatott a nagyérdemű, számos magyar vonatkozású fejlesztés és jármű, valamint interaktív előadások keretében.

Az "A" pavilon melletti parkolóban ismét új köntösben, az Essen Motor Show-n remekül vizsgázott szinkronpályás elrendezéssel és nemzetközi versennyel mutatkozott be az idei év első Gymkhana megmérettetése. Bármiféle megalkuvás nélkül, az elmúlt évek leglátványosabb versenyét követhettünk figyelemmel a jól ismert viacolor burkolaton, hiszen a futamok során mindig két versenyző indult egyszerre a pályán.

Idén is rekordszámú pilóta és versenygép koptatta kint az abroncsait, a futamok mellett pedig nyereményjátékok, színes betétprogramok és persze a mindig népszerű Gym-taxi örvendett nagy népszerűségnek.

Motoros részről a "G" pavilon melletti betoncsíkon, a szombati napon került sor a Hungarian Stunt Riding Championship idei első állomására, gyakorlatilag folyamatos motoros Streetfighter Show-t garantálva a látogatóknak! Nem messze innen pedig jókora sánc épült a Freestyle Motocross pilótáinak, akik több, mint 20 méteres ugratások során igyekeztek a lehető legtöbb és leglátványosabb figurát bemutatni a levegőben, napi három alkalommal.

Szintén kibővített területen, több száz hazai autó részvételével került megrendezésre a Carstyling.hu Tuning Találkozó, melyre a szombati napon került sor. A résztvevők szépségversenyen, továbbá a "B" pavilon mellett autóhifi hangnyomás versenyen (Dreambox Bass Race), valamint hangminőség versenyen (Magyar SQ Kupa) nevezhették járműveiket, a díjnyertes építések pedig vasárnap, ünnepélyes keretek között vehették át nyereményeiket, az "A" pavilon központi színpadán.

A Carstyling.hu Nagyszínpad egész hétvégén hatalmas népszerűségnek örvendett. Naponta három alkalommal mutatkoztak be a Miss AMTS szépségverseny döntősei, vadonatúj műsorokkal léptek fel a Carstyling Dolls lányai, naponta egy alkalommal pedig valódi gyémántok kerültek kisorsolásra az AMTS partnere, a gyémántgyűrű specialista FEIL jóvoltából.

A kültéren számtalan szabadidős program, valamint kikapcsolódási és sportolási lehetőség várta a látogatókat, köztük quadozás, motortesztelés, trike-ozás és gyermekmotorozás. Kifejezetten gyermekprogramok tekintetében a 25-ös pavilon és környéke jelentette a központot, ahol autós-motoros játszótér várta a legkisebbeket is.

Új kezdeményezésként, az autók és a tuning témaköréhez teljes mértékben kapcsolódó előadásokkal is készülünk a rendezvény mindhárom napjára, melyekre a "B" pavilon médiatermében került sor. Az egyenként másfél órás programokra olyan előadó vendégek érkeztek, mint Dr. Hanula Barna, a Bugatti Veyron motorjának megalkotója, vagy Christian Wolff, a Mercedes-Benz  gyárigazgatója, de a közönség mindhárom nap kérdezhetett KGH-s szakemberünktől, Mikulás Róberttől is a legális autótuning témakörében. A TotalCar csapatával közösen létrehozott Street Legal kezdeményezés igen nagy sikernek örvendett, az előadások mindegyike teltházas volt.

Idén még egy új pavilont, a 18-ast is megnyitottuk, melybe három hazai tuning klub mellett évek óta állandó programunk, az élő autóépítés is átköltözött. Mindehhez ez alkalommal egy igencsak exkluzív gépet, egy BMW Z4 Roadstert választottunk, melyet a kiállítás három napja alatt alakítottunk át teljesen. A dolog érdekessége, hogy ezúttal nem csak minőségi, az autóra közúti használatra is legálisan felszerelhető alkatrészeket választottunk, de hatósági szakértők bevonásával a teljes engedélyeztetési procedúrát is végigjártuk a BMW-vel, melyet hivatalosan bejegyzett átalakítási engedéllyel együtt adtunk majd át szerencsés új tulajdonosának.

Az új tulajdonos pedig az AMTS látogatói közül került ki, hiszen nyereményjátékunk keretei között vasárnap ki is sorsoltuk az autót. A nyertes szelvényt az abszolút magyar rallye-bajnok, Herczig Norbi húzta ki dobozból, aki a MOL Racing Fuel RST jóvoltából ráadásként egy 50.000 Ft értékű MOL BLUE utalványt is hozott az autó mellé. A szerencse Faludi Ágnesnek kedvezett, aki - ünnepélyes díjátadónkat követően - egy igazán mutatós sportautóval vághat neki a tavaszi kabriószezonnak. De nem a BMW volt az egyetlen fődíjunk: rögtön kisorsolása után egy exkluzív, nagy értékű FEIL gyémántgyűrű is gazdára talált ugyanezen nyereményjáték keretei között, a nyertes ez esetben pedig Kecskeméti Anita lett.

A nemzetközi viszonylatban is hatalmas sikert aratott évkezdő autós-motoros kiállítás és vásár jövőre is megrendezésre kerül, a következő AMTS-t pedig még több új élménnyel, látnivalóval és programmal igyekeznek színesebbé tenni a szervezők.

Találkozunk 2017-ben, első AMTS-es galériánkban pedig Bencze Zoltán fotográfus képeit találjátok!

AMTS 2019 - Csapj le a jegyedre időben, és használd ki kedvezményes időszakunkat!

Hátralévő idő az AMTS-ig:



Nyerj egy autót a belépőddel!

Az AMTS idei fődíja egy egyedi Ford Mustang Coupé, melyet akár Te is megnyerhetsz! Részletek itt!


Telefonos alkalmazás


Készpénzmentes fizetés a Hungexpón

Fontos információk a Hungexpón működő HelloPay rendszerről. Olvasd el figyelmesen!



Ne maradj le semmiről