Takarékos és vagány: nálunk járt az MG4 Electric

2023. május 25.

Az elektromos autózás immáron a jelen és nem a jövő. Még egy-két éve sem gondoltuk volna, hogy ilyen mértékű robbanás történik majd a villanyhajtású autók térfoglalásában, ennek ellenére az általános közvéleményt - legalábbis idehaza - még mindig inkább a konok tagadás jellemzi, pedig a fogalom mellett már nehéz elmenni.

Jól bizonyítja ezt, hogy szinte minden márkának van már tisztán elektromos modellje, a gombamódra szaporodó e-autós szolgáltatások, töltőhálózatok, berendezések és akár az ingyenes, ezen járművek számára elérhető lehetőségek olyan tárháza elérhető idehaza is, amit nemrég még a legmerészebb álmainkban sem tudtunk volna elképzelni

Annak ellenére, hogy a jelenlegi folyamatokat kis túlzással a vezetékes telefonról a mobilokra történő átálláshoz lehetne hasonlítani, egy átlag hazai autóst megkérdezve általában a szokásos lemez kezd el forogni: mi van, ha lemerülök és nem találok töltőt, mi van, ha sietek és nem érek rá órákat tölteni, hosszabb útra mégis hogy fogok elmenni, ja és hallottam, hogy egyébként ezek ki is gyulladnak...

Az idegenkedés valahol érthető, mint minden új dolog esetében, mindezek a kérdések viszont csak addig fognak felmerülni valaki fejében, amíg ténylegesen el nem kezd életvitelszerűen használni egy elektromos autót. A saját példámból kiindulva, volt már nálam több villanyautó is teszten egy-egy hétvégére az elmúlt évek során, de "benzines" hozzáállással kifejezetten utáltam őket, nehézkes, idegesítő eszközöknek találtam őket és alig vártam, hogy visszaülhessek a jó öreg Infinitimbe és hallgassam a motor megnyugtató duruzsolását. 

A jég akkor tört meg, mikor egyszer két hétre maradt nálam egy ilyen modell. Ennyi idő már elég arra, hogy az ember agya átkapcsoljon "zöld" üzemmódba és megértse, hogyan is kell normálisan használni ezeket a gépeket. Az e-autózás teljesen új felfogást ad, amit - akár a mindennapokra, akár csak városi használatra szerzel be ilyen járművet - nehéz nem megszeretni.

Rólam e téren csak annyit, hogy immáron másfél éve 90%-ban elektromos autóval járok, így az értékelési szempontjaim is teljesen mások, ha egy ilyen autóba ülök. Ez esetben éppen az MG4 Electric-be.

Ha a márkanév szóba kerül, meglepően sokszor teszik fel a kérdést - főleg azok, akik nem voltak idén kint az AMTS-en - hogy tulajdonképpen mi is az az MG? Nos, mikor a hazai forgalmazás beindult, először én is még az 1924-ben alapított brit márkára (Morris Garage) gondoltam, ami számos innovatív, korát megelőző modellt adott a történelemnek már a kezdetek óta.

A logó és a név pedig maradt, a tulajdonos azonban 2006 óta már a SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), a világ 6. legnagyobb autógyártója és Kína legnagyobb járműgyártó vállalata, ami az ikonikus márka új modelleivel már a mai generáció igényeit szolgálja ki. Frissítve, elektromosítva, feltöltve és készen egy zöldebb jövőre.

Az MG személygépjárművek logójának betűi ezentúl a "Get More" (magyarul: "Jobban jársz") szlogenre asszociálnak, a modellek hazai forgalmazása pedig tavaly szemptemberben indult meg. A márka küldetése, hogy megfizethető áron tegye elérhetővé a fejlett technológián alapuló, biztonságos és magas felszereltségű járműveit, minél szélesebb rétegek számára.

A hazai modellpaletta eddig az autópiac legnépszerűbb szegmenseibe (B-SUV és C-SUV) tartozó MG ZS és a MG HS, illetve annak tölthető hibrid változatából, az MG EHS-ből tevődött össze. Ebbe a sorba állt be idén a tisztán elektromos MG4, ami idén márciusban, az Automobil és Tuning Show-n debütált hivatalosan a magyar nagyközönség előtt. Az új modell már megjelenésében a rendezvény egyik pazar színfoltja volt, természetesen nem fért kétség hozzá, hogy mi is ki akarjuk próbálni!

Ami biztos, hogy az MG 4 elragadó külsővel bír. Fiatalos, lendületes és erőt sugárzó, a kihangsúlyozott élek és az egyáltalán nem hétköznapi vonalvezetés csak úgy vonzza a tekinteteket. A markáns fényszórók és nappali fények, a máshol még nem tapasztalt, ledes díszfényekkel kiegészített hátsó lámpák, valamint az egyedi, kettéosztott tetőspoiler pazarul egészítik ki a hatchback formát, a látványt pedig számos apró, de ütős díszítőelemmel tették még gazdagabbá.

A tesztautó élénkvörös színe még egy lapáttal rátett minderre, de a forma is annyira innovatív, hogy elég gyakori jelenségként kérdezték meg, hogy tulajdonképpen milyen autóban is ülök. 

Sportos kinézete ellenére, az MG4 Electric egy rendkívül tágas és kényelmes autó, akár egy öttagú család számára jó opció kínál a mindennapokra. A külsőnél csak a belső lepett meg jobban: letisztult, modern, szépen kialakított utastér fogadott, minőségi kárpitokkal, középen egy 10,25, a kormány mögött pedig egy 7 colos kijelzővel. A minimalista kialakítás kifejezetten az egyszerűség és a használhatóság alapelveire épül, külön tetszett az egyedi "lebegő" mobiltartó középkonzol, mely a magasabb felszereltségű változatokban vezeték nélküli töltőként is üzemel.

A multikormány, valamint a menü kezelését kicsit szokni kellett, de minden hamar kézreállt. Digitális extrák terén egyébként minden földi jóval felszerelték az autót: az adaptív sebességtartó automatika (ACC), aktív vészfékező rendszer (AEB), intelligens távolsági fényszóró asszisztens (IHC), sebességtámogató rendszer (SAS), forgalmi dugó asszisztens (TJA), bizonytalan vezetésre figyelmeztetés (UDW), sávelhagyás figyelmeztetés (LDW) és sávtartó rendszer (LKA) minden modellváltozatban szériafelszereltség.

Szintén alapfelszereltség az MG iSMART technológia, mely egy saját applikáció segítségével biztosít hozzáférést a járműhöz, valamint egyes funkcióihoz, így pl. a bluetooth-okoskulcs használatához, az ajtók távoli kezeléséhez, a hűtés/fűtés távvezérléséhez.

A hátsókerekes MG4 egyelőre két változattal kezdte meg páyafutását a hazai piacon, melyek Family és Comfort fedőnév alatt futnak, valamint hamarosan érkezik a Luxury kivitel is - mi ez utóbbit teszteltük. Ezt a modellt a Comfort-hoz hasonlóan 64 kWh-ás akkupakkal szerelték, a teljesítménye pedig egy rendkívül kellemesen autózható 204 lóerő, főként a mellé párosuló 250 Nm, azonnal rendelkezésre álló nyomatékkal. A 100 km/órás sprint minden verziónál kevesebb mint 8 másodpercet vesz igénybe, ami egy családi autót tekintve több, mint jó eredmény.

A legfontosabb kérdés, mint minden elektromos autónál természetesen a hatótáv. WLTP szerint a Comfort és a Luxury verzió  is450 km-t tud megtenni, kíváncsi voltam, mit is jelent ez a valóságban, hiszen ezt az adatot a legtöbb eseteben azért fenntartásokkal kell kezelni. Számomra főként a Szeged-Pest útvonal a mérvadó, ami 99%-ban autópálya, így teljes töltéssel indultam neki a távnak. Az autó pedig meglepően jól teljesített, hiszen kicsivel több, mint 50%-on érkeztem meg 130-as átlagsebességű, monoton vezetést követően. Városi és közúti vegyes használatban is meglepően takarékos az MG4, simán kiautózható belőle a maximális érték klímával, normál használattal is, anélkül, hogy tojást tennénk a gázpedál alá.

A kisebbik, 51 kWh akkus Family verzió egyébként szintén impozáns 350 km-t tud papír szerint. Nem vesz sok időt igénybe a töltés sem, a nagyobbik pakkal szerelt verziók 35, a kisebbel szerelt pedig 40 perc alatt gyorstölthető 10-ről 80%-ra.

Összességében egy nagyon jól használható, vagány autó az új MG4 Electric, jó választás a hétköznapokra is mindenki számára, aki nyitott a környezetbarát életmódra. A felszereltsége és tudása mellé a modell árát is ésszerűen lőtték be, így sem a technológia, sem a hatótáv, sem a felszereltség tekintetében nem kell kompromisszumot kötniük. Minderre pedig rájön még a hazánkban elérhető 7 évig, vagy 150.000 km-ig terjedő garancia, melyhez ráadásul ugyanennyi időre szóló asszisztancia szolgáltatás, valamint 5 csillagos Euro NCAP törésteszt eredmény is társul.

Az MG4 Family bevezető ára mindössze 12.899.000 Ft, a Comfort verziót pedig 14.399.000 Ft-ért lehet beszerezni a hazai márkakereskedői hálózat 22 pontján - további infókat az MG Motor Magyarország weboldalán találsz.

Az MG elektromos termékvonalához egyébként új szlogen – a Recharge yourself (töltsd újra magad) – is társul, amely lendületet, fiatalos lelkületet, megújulást sugall. Az elektromos életmód egy új alternatívát és egyben szemléletet is jelképez, valamint egy lépést az energia, mint fogalom tisztelete felé is. Az MG4, az MG Motor jelenlegi legkorszerűbb autója ennek az első hírvivője a gyártó történetében.

Fotók: Csermak Automotive

Vedd meg csomagban!

Szeretnél egy Miss AMTS naptárt is? Vedd meg egyben a jegyeiddel, olcsóbban! Részletek itt!


Nyerj egy autót a belépőddel!

Az AMTS idei fődíja egy sportos Audi A5 Cabrio, melyet akár Te is megnyerhetsz! Részletek itt!


Hátralévő idő az AMTS-ig:


LÉGY A PARTNERÜNK!



Telefonos alkalmazás


Készpénzmentes fizetés a Hungexpón

Fontos információk a Hungexpón működő HelloPay rendszerről. Olvasd el figyelmesen!



Ne maradj le semmiről