Öreg autó nem vén autó - avagy veteránautók az AMTS-en!

2020. szeptember 17.

Összefoglalónk a tavalyi Classic Automobil Show-ról

A Hungexpo az AMTS idején hagyományosan a járművek terepe. Az autók szerelmesei számára mondhatni kihagyhatatlan esemény ez. Kihagyhatatlan élmény az „F” pavilon megtekintése, ahol a Magyar Veteránjárművesek Szövetsége (MAVAMSZ) jóvoltából az ország minden szegletéből érkeznek az elképesztően jó állapotban megőrzött, minimum felnőtt, de sok esetben nyugdíjas korú autók és tulajdonosaik.

Ahogy Néveri István, a Magyar Veteránjárművesek Szövetsége elnökségi tagja és jogi igazgatója fogalmazott, aki egyszer elindul a veteránjárműves úton, hamar megszállottá válik. A többségnél ez szerelem: van, aki havonta tesz félre egy-egy alkatrész megvásárlására, míg mások a többszörösét költik el egy autóra, ami a ráköltött összeg töredékét éri csak. Mellettük persze ott vannak a befektetési célú autógyűjtők, akik rendkívül értékes autókat újítanak fel, elsősorban a profit érdekében. Azt gondolnánk, hogy ez elsősorban idősebb férfiak „játéka”, de mégsem: a tagok között vannak fiatalok, idősek, férfiak, nők: a társadalom minden egyes szegletét magával tudja ragadni a régi járművek szeretete.

Ahogy a rendszeres látogatók már megszokhatták, valódi kuriózumok várják majd az „F” pavilon látogatóit. Ilyen lesz például a ritkaságszámba menő 1959-es Mercedes-Benz Ponton W180 elnevezésű pickup is. Az autóból összesen valamivel több, mint négyezer darab készült, de mivel elsősorban Dél-Afrikában volt iránta igazán nagy az érdeklődés, a legyártott modellek döntő többsége jobbkormányos, mindössze 25 darab készült a kontinentális Európában megszokott bal oldali kormánnyal. Egy magyar tulajdonos jóvoltából ezek egyike megtekinthető lesz.

A Pickup modelleknél maradva nem mehetünk el szó nélkül az 1938-ban gyártott, Tempo A400 névre keresztelt három kerekű kisteherautó mellett sem, hiszen ez az autó önmagában is különleges, nem beszélve arról, hogy a kiállított modell nem egy felújított változat, hanem egy gyári állapotában megőrzött példány.

Áttérve a sportosabb irányvonalra, ki kell emelnünk a Briclin SV-1 modellt. A Kanadában néhány ezres darabszámmal gyártott, sirályszárnyas modellből mindössze egyetlen darab van Magyarországon, ezt a felújított sportautót is megtekinthetik majd a kilátogatók.

A fenti különlegességek mellett persze a veteránautós kiállítás elmaradhatatlan résztvevői is ott lesznek: rengeteg Porsche, például egy 1958-as 356A, mellette pedig a márka legfontosabb modelljei egészen a kilencvenes évekig. Minden évben sok érdeklődőt vonz, minden bizonnyal a nosztalgiafaktor miatt is, a szocialista autó stand, ahol a keleti blokk járműveit lehet megtekinteni. A szokásos Ladák, Zsigulik és Wartburgok mellett idén megtekinthető lesz egy világoskék Volga M21, valamint egy Tavria ZAZ1102, utóbbiak valódi ritkaságok.

A Magyar Veteránjárművesek Szövetségének tagszervezete a Légi Közlekedési Kulturális Központ is,
akik jóvoltából idén MALÉV emléknap is várja a látogatókat, ahol egykori pilóták és más dolgozók
elevenítik fel a magyar légitársaság legszebb napjait. Emellett pedig számos, a reptéren szolgálatot
teljesítő jármű kerül kiállításra.


Nyerj egy autót a belépőddel!

Az AMTS idei fődíja egy egyedi Porsche roadster, melyet akár Te is megnyerhetsz! Részletek itt!


Telefonos alkalmazás


Készpénzmentes fizetés a Hungexpón

Fontos információk a Hungexpón működő HelloPay rendszerről. Olvasd el figyelmesen!



Ne maradj le semmiről