Ami még a SEMA Show-n is kiveri a biztosítékot

2017. október 06.

A SEMA Show az a hely, ahol igencsak oda kell tennie magát egy autóépítőnek, ha ki akar tűnni a tömegből. Hatványozottan igaz ez a veterán amerikai custom vasak, azon belül is a lowriderek világára, ahol gyakorta sokkal inkább beszélhetünk már inkább művészetről, mint autóépítésről.

Ezek azok az alkotások, amelyek mellett még itt, a világ legdurvább felhozatalát bemutató kiállításon sem megy el egyetlen látogató sem szó nélkül. Ezekből az építésekből 2016-ban a legtöményebb koncentrációt a minőségi autófestékekben és bevonatokban utazó Valspar / House of Kolor standján találtuk. Azt a bizonyos non plus ultrát pedig egy 1963-as Chevrolet Impala kabrió jelentette, amit El Ray névre kereszteltek.

A koncepció megálmodója, Albert De Alba Senior ugyanúgy az Imperials Car Club tagja, mint a korábban bemutatott esseni építés, a Spirit Runner tulajdonosa. Az 1965-ben, Los Angelesben alapított egyesület a Lowrider szcéna jelenleg leghíresebb és legrangosabb klubja.

Nos ha van autó, ami joggal foglal helyet ebben a mezőnyben, az az El Ray. A látványt szavakba foglalni is nehéz: a rengeteg egyedi megoldást magán hordozó, ugyanakkor teljesen letisztult karosszérián és alvázon egy darab lyukat, hegesztést, vagy csavarozást nem látni, az egészet mintha csak ebben a formában öntötték volna ki eredetileg. Amit nem fényeztek rajta, azt az utolsó négyzetcentiméterig lekrómozták, amit pedig lekrómoztak, azt jó eséllyel meg is gravírozták.

Ez azonban nem az a trükkős eljárás, mint amit a "vésett" Nissan GT-R-nél láttunk a Kuhl Japan-tól. Az ékszerészi műgonddal és pontossággal bekarcolt bonyolult szecessziós minták egytől-egyig kézzel, a nyers fémbe készültek, beleértve a futómű, és a motor alkatrészeit is. Kivétel gyakorlatilag nincs, az El Ray a legapróbb részletét tekintve is egy dísztárgy, amit az ember csak akkor hisz el, ha élőben látja.

Apropó fényezés: a komplett kasztnit, alvázat, valamint a műszerfalat, üléstámlákat és a középkonzolt a House of Kolor többféle Candy színével öntötték nyakon, olyan bonyolult mintázattal, melyet fényezőmester legyen a talpán, aki megmondja, hogyan ragasztottak ki. A minden nézőpontból más árnyalatot mutató piros és a narancs csillogásba ahol csak lehet, airbrush mintákat és képeket loptak, azonban ezt is a jó ízlés határain belül tették: a motorház- és csomagtértetőt lecsukva például a fényezés mintázata teljesen letisztult, modern hatást kelt.

Az utastér is külön megér egy misét. Az egyedileg megformált műszerfal középre helyezett, digitális kijelzőket rejt, a szintén egyedi kormány, kilincsek, valamint pedálok rozsdamentes acélból készültek. A külsővel harmonizáló, az utastér teljes hosszában végignyúló középkonzol körül átalakított Thunderbird ülések kaptak helyet, az ajtópanelekkel együtt gyári minőségben bebőrözve, a gravírozásokkal harmonizáló bonyolult varrásmintával díszítve. Minden gombot és kapcsolót a középkonzolba süllyesztett rekesz ajtaja mögé rejtettek, a műszerfalon a kormányon és a két bajuszkapcsolón kívül gyakorlatilag semmi más nincs. Hasonlóan gondosan, az első ülésekbe dugták el a hangszórókat, a gengszterablakos vörös vászontető pedig távirányítással működtethető.

A motorháztető alatt egy 1996-os Corvette LT1 blokk dohog, teliben fényezve-krómozva és gravírozva. A motortér teljesen clean, egyetlen fék-, vagy üzemenyagcsövet, de egy darab kábelt sem látni sehol, mindent a műszerfal mögé összpontosítottak, beleértve többek között az akkumulátort és a főfékhengert is.

A futóművet egyedi építésű, repülőgépből származó hidraulika mozgatja, elől 8, hátul 10 hüvelykes hengerekkel, két pumpával, négy kapcsolóval és négy akkumulátorral. A sűrített levegőt a csomagtérben található egyedi - meglepő módon szétgravírozott és krómozott - tartályok tárolják. A felnik az OG Zenith stílusban passzoló darabjai, krómozott peremmel és küllőkkel, 13x7.0 colos méretben.

Kell mindehhez még bármit is hozzáfűzni?

Ha az ámulattól még nem tértünk volna magunkhoz, levezetésnek ott volt még ez a hétliteres blokkal szerelt, ultra-clean 1957-es Chevrolet Nomad kombi, a Shomad, szintén gyönyörű Valspar fényezéssel

Ugyanígy ez a 1929-es Plymouth hotrod, a Purple Rain is.

A Valspar, azon belül a House of Kolor márka itthon is elérhető, forgalmazója pedig az AMTS állandó partnere, a Carcolor autófesték nagykereskedés és webáruház. Termékeiket mi is felhasználtuk már több, rendezvényeinken átépített autón, így az 5-ös és 6-os Golfhoz, a Passathoz, a Sciroccohoz és a Mustanghoz is. Na és hogy mi lesz idén? Hamarosan kiderül! ;)

AMTS 2019 - Csapj le a jegyedre időben, és használd ki kedvezményes időszakunkat!

Hátralévő idő az AMTS-ig:



Nyerj egy autót a belépőddel!

Az AMTS idei fődíja egy egyedi Ford Mustang Coupé, melyet akár Te is megnyerhetsz! Részletek itt!


Készpénzmentes fizetés a Hungexpón

Fontos információk a Hungexpón működő HelloPay rendszerről. Olvasd el figyelmesen!



Ne maradj le semmiről