Classic Automobil Show

Immáron negyedik éve, teljesen különálló tematikaként mutat be patinás veterán és oldtimer modelleket a Classic Automobil Show, a MAVAMSZ szervezésében, melyre ezúttal is külön pavilonban kerül sor.

Külön pavilon a veteránok szerelmeseinek!

Az AMTS örömteli törekvése, hogy az autózás szerelmeseinek egyre szélesebb rétegeit kívánják kicsalogatni a vásárterület pavilonjaiba, hiszen ma már nem csupán a szűken vett tuning-gépek seregszemléje az AMTS, hanem a vadonatúj autók mellett a veterán járművek is helyet kaptak.

Classic Automobil Show-t jegyző MAVAMSZ idén új helyre költözik a rendezvényen belül. Március 23-25. között a Hungexpo "F" pavilonját töltik meg szebbnél-szebb, többségükben muzeális minősítéssel rendelkező járművekkel, de a hatalmas túljelentkezés miatt jut néhány makulátlan klasszikus a "G" csarnok standjaira is.

Összefglaló az AMTS 2016 veterán- és kortörténeti kiállításáról

A veterán pavilon járműkiállítása már a 2013-as kezdet óta szép számú közönség kedvence, igazi találkozóhellyé vált a kilátogató családok, baráti társaságok tagjai között. Így lesz ez idén is: bemutatkoznak a MAVAMSZ tagszervezetei, ezen felül önálló kiállítási területet kapnak a veterán kabrió, kupé, mini és törpe autók, valamint kombi járművek is!

A korábbiaknál nagyobb felületen mutatkoznak be a II. Világháború előtti járművek, köztük olyan különlegességek, mint például a Buick 1928-ból, a Studebaker Erskin Sedan 1932-ből,  vagy a Renault Celtaquatre 1937-ből. Mindösszesen közel 200 korabeli jármű kerül bemutatásra, amelyek többsége FIVA minősítéssel is rendelkezik.

A kiállítás egyik legnagyobb látványossága lesz a törpe autók bemutatója, olyan különlegességekkel mint például a Heinkel KabineType 150, a Messerschmitt KR 200, vagy a BMW Isetta 600.

Ugyancsak egyedülálló unikum lesz az összesen 1217 példányban legyártott Lamborghini Espada egy példánya, amelyet az összeszerelés végső fázisában mutatnak be a szervezők.

Visszatekintés: a veterán pavilon gyöngyszemei

A tavaly 100 éves BMW-ről a 02 Club Magyarország emlékezett meg három nagyszerű oldtimer BMW-vel, amelyek közül kiemelkedett a hazánkban bizonyosan egyedüli példányként bemutatott  Bertone tervezte 1965-ös BMW 320CS és a csupa üveg, csupa fény BMW 2000CA 1968-ból. Mindkettő  joggal állt nem csupán a csarnok, hanem a figyelem középpontjában is.

Változatos kiállítást állított össze a Fóti Motorbarátok Köre, a legszebb Pannóniákon kívül berendezték az idén is megrendezésre kerülő Veterán Hegyi Felfutó Országos Bajnokság célállomását. Mindkét Zsigulis egyesület kitett magáért, a Magyarországi Veterán Zsiguli és Lada Egyesület egy stilizált AFIT javítóműhelyt rendezett be a 70-es évekből, a Veterán Zsiguli Egyesület pedig a típus olyan példányait vonultatta fel, amelyekre a közönség nosztalgiára hajlamos része joggal mondhatta, hogy szebb, mint az eredeti.

Természetesen a forintosítva megjeleníthető értékek sem hiányoztak. Az 1956-os közel négyliteres motorral szerelt Dodge Pick Up szinte a műhelyből gurult a kiállításra. Míg a szomszédos pavilonban a tuningolt gépek dobhártya szaggató indítása jelentett eseményt, addig ennek a kedves formájú kisteherautónak a tökéletes ritmusban, halkad duruzsoló motorhangja jelentett élményt a hozzáértő fülnek. És nem hiányozhatott az igazi elegancia sem a kiállított autók sorából, arisztokratikus megjelenésével álló helyzetben is méltóságteljes az 1957-es hófehér Rolls-Royce Silver Cloud és az 1940-es éves amerikáját idéző Cadillac Coupe Series 62. Az ízlések és pofonok azonban különbözőek, a tini lányok kedvenc selfi-célpontja ezúttal is a híres pink Cadillac volt. Több olyan veteránjármű klub is kiállított az idei AMTS-en, amely egy-egy típus megszállottjait tömöríti. Ilyen volt többek között a zsigulisokon kívül  a Magyar Veterán Opel Klub és a Skoda Klub, látva a klubtagok kiállított autóit, mindketten bizonyították, hogy hazai keretek között is érdemes elmélyülten dolgozni egy-egy típus megőrzése és népszerűsítése érdekében.

Néhány évvel ezelőtt a MAVAMSZ a közúti járművek klubjain túl nyitott a valamennyi járműtípus irányába, s ennek szellemében az ugyancsak a tagszervezetei között megjelenő Goldtimer Alapítvány a repülőnapokról már ismert Rubik R11 típusú, vitorlázó repülőjének 1984-ben gyártott replikáját hozta el.  A mellette kiállított, az egy járműbe ötvözött közúti és vízi közlekedés jellegzetes darabjával, a városligeti tó hullámait is sikerrel leküzdő Amphicarral együtt szimbolizálták a közúti-vízi-légi közlekedés hármas egységét. A Cimbora névre hallgató vitorlázót – amelyről a 2011. évi 10. számunkban részletesen írtunk - id. Rubik Ernő tervezte, 1940 és 1951 között 61 darab készült belőle.

Idén hasonlóan exkluzív látnivalókkal, de teljesen megújult felhozatallal várja a veteránok szerelmeseit a Classic Automobil Show!

Rengeteg élmény, 1 belépővel!

Iratkozz fel hírlevelünkre!